De Kross Earth 3.0 is de natuurlijke evolutie van de lagere XC-modellen. Het is ook een natuurlijke evolutie voor elke fietser die op zoek is naar een meer geavanceerd all-weather ontwerp. Voor het maken van de fiets heeft Kross gebruik gemaakt van de ervaring van de rijders van het KROSS Racing Team.hun tips en adviezen, die regelmatig zijn aangepast door de XC World Cup, hebben hen in staat gesteld om met een minderemet heel weinig compromissen een machine te ontwikkelen die is aangepast aan de uitdagingen van amateurs op verschillende parcoursen.
In 2022 komt er een nieuwe versie van de KROSS Earth 3.0 met nog krachtigere onderdelen dan de versie van vorig jaar. Het is vooral de nieuwe generatie Shimano XT-aandrijving die het populairst is bij amateurwielrenners. De M9100 versie maakt gebruik van dezelfde technologie als de top-of-the-line Shimano XTR - dus je kunt genieten van een hoogwaardige afwerking, 12 versnellingen en een nog betere kettingkoppeling.
Wielmaat: | 29" |
Ze staan garant voor een geweldige remkracht en goede modulatie, zelfs in de meest veeleisende omstandigheden, en gaan veel langer mee dan traditionele remmen.
Door de kabels door de binnenkant van de buizen te leiden, gaan de kabels en bowden langer mee en worden ze beschermd tegen modder, zand en regen. Het helpt ook om kostbare grammen te besparen en het onberispelijke, sportief-professionele karakter van de fiets te bereiken.
Technologie waarbij de schijfrem direct op het frame is gemonteerd zonder extra tussenelementen. Dit systeem heeft een positief effect op de remkracht en -nauwkeurigheid, maar ook op het gewicht. Een ander voordeel is de betere warmtegeleiding, waardoor de efficiëntie tijdens lange remsessies niet afneemt.
De lagers, die zich binnenin bevinden, verhogen de trapefficiëntie, hun slijtage wordt verminderd en er ontstaat een betere overbrenging van de stuurkracht naar het wiel.
We hebben een systeem van verwisselbare voetjes ontwikkeld om onze frames zo goed mogelijk te beschermen. In geval van schade kunnen ze eenvoudig en snel worden vervangen. Om het frame zo min mogelijk te beschadigen, zijn de voetjes bevestigd met schroeven en speciale moeren.
Taps toelopend balhoofdframe met geleidelijk veranderende diameters van 1 1/8" aan de bovenkant en 1,5" aan de onderkant. De grotere diameter onderaan zorgt voor meer duurzaamheid en stijfheid, wat resulteert in een grotere stuurprecisie.
TRUNNION is een modern systeem om de schokdemper aan het frame te bevestigen. Dit maakt de schokdemper korter met behoud van dezelfde hoeveelheid veerweg.