de eSpresso City heeft een van de laagste en breedste framebevestigingen die er zijn. Hij is de perfecte partner voor stadsritten en biedt comfort en functionaliteit.
Het lage en goed gepositioneerde zwaartepunt geeft de fiets uitstekende rijeigenschappen die vooral belangrijk zijn op frames zonder bovenbuis. die vooral belangrijk zijn bij frames zonder bovenbuis, die anders de neiging hebben om te trillen en te slingeren in de bochten.
De Shimano middenmotor in combinatie met de gesmede motorbus zorgt voor een van de laagste framehoogtes op de markt voor montagegemak.
Voor wie: | Dames |
Type: | Stad |
De motorhouder van de elektrische fiets heeft een verfijnde vorm die alleen kan worden gemaakt door giettechnologie. Het gieten van dit onderdeel maakt een complexe, maar lichte vorm mogelijk die zorgt voor een extreem sterke verbinding tussen de motor en het frame voor betere prestaties en betrouwbaarheid. Het geeft het wiel en de motor ook een glad en strak geintegreerd uiterlijk.
Net als bij de F-MOUNT, waar verschillende bevestigingspunten voor de spatborden zijn opgenomen in het frameaanbod, zijn de fietsen uitgerust met C-MOUNT bevestigingspunten voor de achterdrager al geintegreerd, waardoor de installatie snel, eenvoudig en betrouwbaar is. C-MOUNTS zijn een ander kenmerk dat de dagelijkse veelzijdigheid verbetert door extra laadvermogen aan je fiets toe te voegen, ideaal voor woon-werkverkeer en winkelen. Let op: sommige fietsen vereisen modelspecifieke achterdragers.
Het Shimano Di2 elektronische schakelsysteem biedt snel, soepel en betrouwbaar schakelen. Vooral in de wereld van het weggebruik heeft het bewezen de eerste keuze te zijn wanneer topprestaties van het grootste belang zijn. Met dit in gedachten is er een ruime keuze aan high-performance wegframes die Di2 READY zijn en geschikt voor de elektrische kabel, batterij en andere kleine aanpassingen die het systeem vereist.
ENERGY CRADLE is een unieke onderbuis in de vorm van een wieg, waardoor de batterij in de onderbuis kan zitten in een speciaal gevormde uitsparing zonder dat er uitsparingen in de onderbuis hoeven te worden gemaakt. buis zit in een speciaal gevormde uitsparing zonder extra uitsparingen in de onderbuis. Het frame in combinatie met de aluminium batterijdeksel geeft de indruk van een geintegreerde batterij, maar biedt een veel stijvere constructie voor betere rijeigenschappen op onze frames met weinig speling zonder dat dit ten koste gaat van de toegankelijkheid van de batterij.
De mogelijkheid om van je fiets een all-weather woon-werkfiets te maken met spatborden en andere accessoireskan een echt pluspunt zijn, vooral als je regelmatig op natte en mogelijk modderige wegen en paden rijdt. Om het monteren te vergemakkelijken, zijn sommige fietsen uitgerust met F-MOUNT. Deze geintegreerde bevestigingen maken het toevoegen van spatborden snel en eenvoudig. Let op: voor sommige fietsen zijn modelspecifieke spatborden nodig.
Fietsen die zijn uitgerust met de "C-Mount" hebben de bevestigingspunten voor de achterdrager al geintegreerd (sommige fietsen vereisen een modelspecifieke achterdrager), waardoor de installatie snel, gemakkelijk en betrouwbaar is.
Bij de meeste frames worden de transmissie- en remkabels en -slangen door het frame geleid. De kabels gaan het frame in en uit via gladde tules of er wordt gebruik gemaakt van een van de andere systemen zoals SMART ENTRY of WIRE PORT. Door de kabels in het frame te laten lopen, zijn ze beschermd tegen de elementen, zien ze er netjes en strak uit en kunnen ze aerodynamische voordelen hebben.
Wanneer je je fiets gebruikt in een stedelijke omgeving, waar je niet altijd de mogelijkheid hebt om een specifiek fietsenrek te gebruiken, is een fietsenrek de ideale oplossing om je fiets veilig te stallen. Sommige fietsen worden geleverd met een netjes geintegreerde K-MOUNT die het gemakkelijk maakt om de MERIDA standaard (of een andere commerciële standaard) te monteren. En als je geen standaard wilt en de voorkeur geeft aan een strakke uitstraling van je frame, is de K-MOUNT netjes verborgen onder je achtervork, moeilijk te ontdekken als je niet weet dat hij er is.
Voor alle wielen wordt minimaal aluminium 6061 gebruikt. Het is bijzonder geschikt voor hydrovorm- en technovormprocessen, waarbij de wanddikte gevarieerd kan worden om dubbele buizen en complexe framevormen te verkrijgen. Het is ook een legering die gemakkelijk te lassen is en nadat het zorgvuldig hittebehandeld is om de sterkte te maximaliseren, betekent dit dat er sterke, lichtgewicht fietsframes gemaakt kunnen worden waar je veel plezier van zult hebben.
SLIDER DROPOUT stelt de gebruiker in staat om eenvoudig een wielaandrijving met naafversnelling te spannen zonder dat er een onhandige conventionele ketting- of riemspanner nodig is. In plaats daarvan is er een spanmechanisme in het frame ingebouwd dat zorgt voor een nauwkeurige horizontale afstelling en een zeer strakke en veilige interface. en veilige interface die helpt om de fiets op zijn plaats te houden voor betere rijeigenschappen en ook routineonderhoud sneller en gemakkelijker maakt.
De lasser gebruikt een lastoorts om twee keer over de verbinding te gaan om het extra materiaal glad te strijken. Er is veel vaardigheid voor nodig, maar het levert sterke en slim uitziende frames op die er op het eerste gezicht uitzien als een frame van koolstofvezel.
MERIDA-ontworpen balhoofdstellen die alle bedieningskabels van het stuur door de afdekking van het balhoofdstel naar het frame leiden. van het balhoofdstel, waardoor een schoon en opgeruimd uiterlijk ontstaat en een lichter, sterker en aerodynamischer frameontwerp mogelijk wordt dan conventionele kabelopeningen. Afhankelijk van het model worden de kabels volledig intern geleid (inclusief het stuur en de stuurpen) of semi-geintegreerd, waarbij de kabels onder de stuurpen het frame in lopen.
Stuurprecisie is essentieel voor veilig en zelfverzekerd sturen, en met de X-TAPER HEADTUBE kunnen we deze precisie aanzienlijk vergroten. De grotere diameter van het balhoofd aan de onderzijde in combinatie met de kleinere aan de bovenzijde zorgt voor een beter evenwicht tussende belasting die het moderne rijden en de moderne uitrusting op de balhoofdbuis kunnen uitoefenen, zonder onnodig gewicht toe te voegen. Je kunt er gemakkelijk conische vorken op monteren en het zorgt voor nauwkeurig en zelfverzekerd sturen.