Het leven van een privateer crosscountry racer is het zwaarste op de grid; hij presteert op de top van zijn kunnen maar heeft niet de beste middelen tot zijn beschikking. Dat is waar de NINETY-SIX XT RC om de hoek komt kijken, met een raceklaar CF4 lichtgewicht carbon framepakket dat is gekoppeld aan onderdelen die de ideale keuze zijn tussen prestaties en prijs. Shimano's referentie 12-speed XT aandrijving behoeft geen introductie, terwijl de bewezen Fox 32 SC vork en Float schokdemper zorgen voor 100mm veerweg van wiel tot wiel. Je rivalen zullen zich vervelen als ze je rug zien.
Wielmaat: | 29" |
We gebruiken een opblaasbare liner bij de productie van elk carbon onderdeel om ervoor te zorgen dat er geen rimpels ontstaan in de buizen, waardoor het gewicht zou toenemen en de buis zou kunnen verzwakken. Dit maakt de resulterende frames lichter, stijver en sterker.
Bij de meeste frames worden de transmissie- en remkabels en -slangen door het frame geleid. De kabels gaan het frame in en uit via gladde tules of er wordt gebruik gemaakt van een van de andere systemen zoals SMART ENTRY of WIRE PORT. Door de kabels in het frame te laten lopen, zijn ze beschermd tegen de elementen, zien ze er netjes en strak uit en kunnen ze aerodynamische voordelen hebben.
Om de duurzaamheid van carbonframes te vergroten, worden de carbonlagen gebonden met een hars met toegevoegde nanodeeltjes die de schokbestendigheid tot 40% verhogen
Veringsontwerp waarbij het traditionele draaipunt op de zadelpen is verwijderd ten gunste van een ontwerp met flexibele veerpoten. Dit maakt gebruik van de buigzaamheid van het materiaal en de specifieke vorm van de buizen om de zadelpen en achtervork uit elkaar te laten bewegen als de vering beweegt tijdens het rijden. Door dit scharnierpunt op de overgang van zadelpen en achtervork te verwijderen, hebben we gewicht bespaard, minder onderhoud gepleegd en de stijfheid van de framestructuur vergroot.
MERIDA-ontworpen balhoofdstellen die alle bedieningskabels van het stuur door de afdekking van het balhoofdstel naar het frame leiden. van het balhoofdstel, waardoor een schoon en opgeruimd uiterlijk ontstaat en een lichter, sterker en aerodynamischer frameontwerp mogelijk wordt dan conventionele kabelopeningen. Afhankelijk van het model worden de kabels volledig intern geleid (inclusief het stuur en de stuurpen) of semi-geintegreerd, waarbij de kabels onder de stuurpen het frame in lopen.
Stuurprecisie is essentieel voor veilig en zelfverzekerd sturen, en met de X-TAPER HEADTUBE kunnen we deze precisie aanzienlijk vergroten. De grotere diameter van het balhoofd aan de onderzijde in combinatie met de kleinere aan de bovenzijde zorgt voor een beter evenwicht tussende belasting die het moderne rijden en de moderne uitrusting op de balhoofdbuis kunnen uitoefenen, zonder onnodig gewicht toe te voegen. Je kunt er gemakkelijk conische vorken op monteren en het zorgt voor nauwkeurig en zelfverzekerd sturen.